Inför ditt besök
Inför ett besök hos oss kan det vara bra att tänka på följande.
- För att vi ska kunna ta hand om dig och ditt djur på ditt bästa sätt är det viktig att du har bokat tid innan. En tid bokar du via telefon eller direkt på mottagningen.
- Låt djuret vänta i bilen om den har en misstänkt smittsam sjukdom så som hosta, klåda, kräkningar eller diarré när ni anmäler er ankomst. Likaså om djuret är stressat eller om hundar har svårt att möta andra hundar.
- Ge inte djuret mat på morgonen om du tror att det kan vara aktuellt med blodprover, lugnande eller sövning men vatten kan serveras fram till besöket. Gäller Ej kanin då dom inte ska fasta.
- Ta med färsk urin om ditt djur har symptom för urinvägar, ökad törst eller urinering.
- Undvik spån/halm/hö i buren om du kommer med mindre djur som gnagare. Förse hellre med tidningspapper, filt eller handduk.
- Det är också bra om du har eventuella försäkringsnummer, registreringsbevis och vaccinationsintyg till hands.
- Ni är välkomna in till kliniken 5 min innan det bokade besöket för att minska folksamling i väntrum/reception och kan ge er ett ledigt rum med detsamma.
Betalningsmetod
Betalning sker med bank- eller kreditkort eller swish. Faktura via Klarna finns även som alternativ. Vi tar inte emot kontanter hos oss.
Vi kan även hjälpa till med direktreglering av patientavgiften av dom flesta försäkringsbolag.
Med Direktregleringsportalen som samarbetspartner så erbjuder vi dig en snabb och smidig direktreglering med ditt försäkringsbolag.
Genom ett sms så väljer du själv hur du vill lägga upp din betalning, var du än befinner dig.
Du kan själv via länken följa ditt ärende från början till slut.
Användandet av tjänsten förutsätter att du har ett BankID för identifiering.
Har du inget BankID så hittar vi en annan lösning för dig.
Ha alltid försäkringsnummer i beredskap ifall det skulle bli aktuellt vid besöket.
Återbud
Tänk på att avboka i tid om ni får förhinder så vi kan erbjuda platsen till en annan behövande patient.
Om det är svårt att komma fram på telefon kan du i stället avboka via mail, sms eller messenger.
OBS! Om ni måste avboka eller omboka ert besök skall detta göras 24h innan avsatt tid. Uteblivet besök debiteras med faktura.
Boka tid
Hur du bokar din tid, våra öppettider och hur du hittar till oss hittar du på kontaktsidan.
Har du ett AKUT sjukt djur och ingen svarar eller när vi har stängt kontakta:
Anicura Falu Djursjukhus 023-646 10
Evidensia Specialistdjursjukhuset Strömsholm 0220-458 00
Universitetsdjursjukhuset Ultuna 018-67 26 80
Info
Det går bra att ringa oss under våra öppettider. Vi svarar så länge arbetet tillåter.
Öppettider